وبلاگ ترویج وآموزش کشاورزی دانشگاه جیرفت

اگر
هـدفــی بــرای زنــدگـی. . .

دلـی بــــرای دوسـت داشـتـــن. . .
و خدایـی بــرای پـــرستـــش داری . . .
خــــــــــو شـبـخــتـــــی





 

[ برچسب:,

] [ ] [ فاریابی ]

[ ]

 ذوق مرگ یعنی سر کلاس کاردانی نشسته باشی، دونفر از جلوی در کلاس رد بشن و بگن :” نه اینجا نیست… اینا بچه های کارشناسی ارشدن “

ذوق مرگ یعنی کلاستو دو در کنی و همون روز استاد حضورغیاب نکنه!

 ذوق مرگ یعنی راننده تاکسی باشی و دانشجوی پزشکی رو سوار کنی اونوقت وقتی می خواد پیاده شه بر حسب عادت به محیط دانشگاه بگه: مرسی آقای دکتر!

ذوق مرگ یعنی کسب بالاترین نمره میان ترم فقط از راه تقلب و امدادهای غیبی!

ذوق مرگ یعنی فکر کنی کارتت تموم شده ولی در کمال ناامیدی کانکت شی و ساعتها تو اینترنت بچرخی!

ذوق مرگ یعنی بابات قبض موبایلت رو پرداخت کنه و اصلا نپرسه که چرا اینقدر رقمش نجومی شده!

ذوق مرگ یعنی استادت بگه نگران نباش! نمی افتی!


ادامه مطلب

[ برچسب:,

] [ ] [ فاریابی ]

[ ]

کشف جدید دانشمندان مشخص کرده است که مورچه ها میلیونها سال پیش از انسانها بر روی زمین کشاورزی می کرده اند. البته این پایان داستان نیست چون گونه ای از آنها به عنوان قدرتمندترین گیاه خوار تاریخ زمین شناخته شده است.


به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از مهمترین تحولات در تاریخ تمدن بشر، کشاورزی و توسعه آن بوده است اما بی شک دانستن این نکته خالی از لطف نیست که انسان نخستین کشاورز روی زمین نبوده است بلکه مورچه ها برای بیش از 50 میلیون سال است که مشغول کشاورزی بر روی زمین هستند!

مورچه های متخصص کشاورزی


ادامه مطلب

[ برچسب:,

] [ ] [ فاریابی ]

[ ]

باتوجه به اینکه بهترین نوع پسته جهان در کشور ما وجود دارد، ایران یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان مهم پسته در جهان به حساب می‌آید

پسته نه تنها در 2‌نوع خام و بو داده از جمله اجزای مهم آجیل‌های شور و شیرین است، بلکه نوع تازه آن نیز – که در اواخر تابستان و اوایل پاییز به بازار می‌آید – طرفداران بسیاری دارد.

علاوه بر این مغز آن به صورت خرد و آسیاب‌شده در پخت بسیاری از شیرینی‌ها و کیک‌ها و همچنین به صورت خلالی برای تزئین بعضی از پلوهای مخلوط مانند شیرین‌پلو، مرصع پلو، هویج پلو و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ضمن از پوست نرم و تازه آن نیز مربایی خوشمزه درست می‌کنند.

مغز پسته از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و برای افراد گرم مزاج مناسب نیست.

پسته بسیار مقوی است و حاوی ویتامین های ب ،۱ ب 3، ویتامین E بوده و املاح مغذی شامل آهن، پتاسیم، فسفر و کلسیم را داراست.مغز پسته به دلیل دارا بودن آهن، خون ساز است و معمولاً به افرادی که از کم خونی فقر آهن رنج می برند، مصرف آن توصیه می شود.

همچنین آن را تقویت کننده نیروی جسمی می دانند. از دیگر خواص پسته می توان به وجود کوآنزیم کیو۱۰(10Q) اشاره کرد که انواعی از آنتی اکسیدان است و در پیشگیری از بیماریهای قلبی، نافع است.

پسته قادر به برطرف کردن اسهال معمولی و اسهال خونی است و چون حاوی مواد مغذی مناسب به همراه ویتامین ها بوده و کالری بالایی دارد ، مصرف آن به ورزشکاران، دانش آموزان، نوجوانان به خصوص در سنین رشد و به زنان باردار و شیرده توصیه می شود.


ادامه مطلب

[ برچسب:,

] [ ] [ فاریابی ]

[ ]



ای ششم پیشوای اهل ولا
خلق را رهبری به دین هدی
پای تا سر خدانمایی تو
هم ز سر تا بپای صدق و صفا
زهر منصور زد شرر به دلت
آب شد پیکرت ز زهر جفا
خون شد از داغ تو دل شیعه
عالم از ماتم تو غرق عزا

[ برچسب:,

] [ ] [ فاریابی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه